Cap a la Nou - Senderisme

De Sant Julià de Cerdanyola es pot anar a la Nou passant per Malanyeu i després per l'ample Coll de la Creu o de l'Oració (a poc més de 1.100 m). Però s'hi pot anar, també, des del nus de la Clusa, seguint una ampla, alta i lluminosa carena que s'allarga cap al sud. És la carena que des del Collet de can Serra (sector 6) segueix per sobre la bauma de Crist (des d'on es contempla un panorama obert i extensíssim) fins al turó de Fulleracs (1.667 m) i el turó de la Munnera (1.561 m), ja a la vista de la Nou.

Itinerari

Després del Collet de Can Serra (1.642 m, sector 6), els rastres són molt esborrats però l'itinerari cap a la Nou no té dificultats perquè la carena és ampla i practicable, amb prats oberts que permeten d'anar continuant cap al sud. A la dreta (oest) s'adverteix la clotada immediata de Malanyeu, tot l'Alt Llobregat, l'alineació del Cadí i del Moixeró i, traient el nas pel darrere, des de les muntanyes d'Andorra fins al Puigmal. A la banda esquerra, en dies clars, es veuen les serres innombrables que constitueixen la Catalunya central. De l'indret anomenat el Portell del Porc (1.620 m) es pot baixar en direcció est fins a la Font del Cóms de Rossinyol, on es troba la pista que s'encamina cap al Coll de la Plana (1.410 m) i s'enllaça amb les que baixen cap a la Nou. Si es continua per la carena s'arriba al Coll dels Avets i la Font dels Avets (des d'on els camins s'orienten també cap a la Nou) o al Turó de la Munnera (1.561 m), des d'on es pot baixar directament al Coll de la Plana.